Lilypie Third Birthday tickers

w.h.a.t.s~d.e~p.o.i.n.t.?

Tuesday, December 27, 2011

what's the point? aku slalu tertanye2.. apekah motifnye :


1) bukak kaunter byk2.. tak kire laa kaunter cashier mcm kat restoren fast food tu ke.. kaunter kat bank2.. or mane2 tmpt yg slalu ade kaunter byk2.. kadang2 sampai berbelas2 kaunter derang ni buat.. tp yg bukak nye.. seigt aku laa.. takat 2 3 kaunter jek.. and seigt aku.. tak penah semua kaunter dibukak serentak.. soo apekah motifnye buat kaunter byk2 kalo takle nak provide staff utk setiap kaunter tu? mindset org pon slalunye mesti fikir kalo kaunter byk.. mesti dpt setel hal cepat2.. tp.. kene jugak tunggu lame2..


2) buat parking lot.. tp letak kon kaler oren tu tak kasik parking.. slalu gak aku tgk kat stesen minyak.. depan pintu masok tu ade kon2.. dah tu kete2 yg nak parking utk beli barang jenuh laa kene pusing satu stesen minyak tu nak cari tmpt parking kan.. kadang2 kat opis or umah apartment.. tmpt parking visitor pon ade letak kon.. dah tu tak pasal2 laa org kene parking luar tepi2 jln plak kan..


3) ni br kejadian ptg smlm.. kat terminal bersepadu selatan.. buat area menurunkan penumpang.. slame ni ok jek tade masalah.. masok situ.. turunkan org.. teros kuar.. tak pasal2 arini sesak disbbkan derang tak bg kete2 masok kawasan utk turunkan penumpang tu.. tutup ngan kon n polis2 ke sape tah elok je dok melepak tepi tu borak2.. n tak pasal2 org2 yg just nak turunkn penumpang ni.. kene amik tiket.. naik tmpt parking... pusing2 kat atas tu utk cari jln kuar.. masokkan tiket.. n pusing2 turun dr parking utk ke jln keluar.. mujur bole kuar terus.. tayah gi autopay station.. aku syak ni mesti ade manusia2 yg tak reti bahase.. masok area situ dan menunggu penumpang instead of menurunkan.. n ramai sgt menunggu sampai sesak plak kat area tu.. tu psl derang takmo bg kete masok dah.. mohon jgn pentingkan diri ye.. skang sape yg susah??


4) ade customer service/maintenance punye team.. tp bile org nak komplen2.. bg jawapan 'ohh kite tak handle issue mcm ni la.. cube check ngan department lg satu'.. pastu bile ko call department lg satu.. bg jawapan same.. soh check ngan org lain plak.. dan2 laa sume issue2 yg org komplen tu ko tak handle kan? ni lebih kurang laa jugak ngan agent2 insuran.. time nak jual tu bukan main.. itu ini kite cover.. bile time org nak claim.. 'owhh maaf.. sbenanye penyakit tu tade dlm coverage insuran..' .. ko check2 blk.. ade plak condition2 nye bg membolehkan ko claim..


haa cukoplaa 4 point je aku bg.. byk je lg aku rase situasi2 yg buat aku pk.. what's the point lah kan?.. dgn ini aku akhiri entry ini dgn soalan...












motiifffff????


1 comment:

  1. aku pon terkesan gak dgn point no 1 n 4..

    ape kejadahnye..ye x? haha

    ReplyDelete