Lilypie Third Birthday tickers

p.r.e.s.t.i.g.e~p.l.a.t.i.n.u.m~s.c.a.m

Friday, December 16, 2011

ok ni cite hangat.. hangat sbb aku baru je letak fon ngan sorg agent ni.. dia ckp dia dr prestige platinum..


1stly dia ckp.. dia nak slamatkan aku dr gangguan agent2 pelancongan yg slalu sgt call2 credit card holder ni.. wahhh mcm baik sgtkn mereka itu? mule2 dia check.. aku pakai still active pakai credit card ke tak.. bile aku ckp ade la gune sikit2.. terus dia tanye.. gune hsbc card kan? aikkkk.. sekeping hsbc credit card pon aku tade.. then aku ckp aku gune maybank jek.. selebihnye ikuti perbualan kami yg aku da ringkaskan.. rajin plak aku buat dialog kat entry kan.. tape la.. lg senang nak paham..


agent : jadi puan pakai maybank kan.. sekarang ni kami dah semak nama puan.. puan dah terselamat dr agent2 pelancongan.. lepas ni puan tak akan di ganggu lg..

aku : ok..

agent : dan puan punye yuran tahunan telah dimansuhkan.. tahniah ye..

aku : ok..

agent : sekarang ni kami akan hadiahkan privilege card.. yg mane kami akan hantar ke alamat puan.. card ni percume ye..

aku : ye ke percume? nanti2 mesti ade kene baya ape2 kan?

agent : ya Allah puan.. kan saye ckp td.. ini hadiah dr kami.. kenape plak puan nak kene baya.. kalo kami nak amik untung.. baik kami bukak cawangan kat carefour ke..

aku : tade laa.. sbb kawan saye da penah kene.. offer2 mcm ni.. tibe2 kene baya..

agent : ishh jgn laa sbb org lain.. kami pon kene skali.. ni kami bg privilege kat penggune card..

aku : ok ok.. mcm ni la.. let say kalo saye kate saye tanak.. takpe kan? tade masalah kan?

agent : laaa kenape plak tanak? ini 1st time saye dgr org ckp tanak..

aku : saye tade masalah pon seblom ni.. tade gangguan sgt pon.. saye pon tak gune credit card sgt.. soo tape la..

agent : puan tak paham ni.. ni tade kene mengene ngan credit card.. kalo puan tak pakai pon..puan still bole gune privilege card ni..

aku : ok jap.. awak dr mane tadi? meh saye nak google jap..

agent : prestige platinum.. puan google je..

aku : tade pon.. ade yg vacation2 jek..

agent : owhh yg tu kite punye produk..

aku : kalo camtu awak bg mase kat saye la.. bg saye stadi dulu.. next week awak call blk..

agent : mcm ni laa puan.. saye bg mase sampai taun depan laa.. puan pk laa puas2..

aku : ok terime kasehhh.. *sacarstic*

agent : kalo tak cukup.. puan pk laa sampai 2 taun ke..

aku : ok.. terime kasehh...*sacarstic lg*

agent : ----- terus letak fon..



sentap ke dikkkk???


aku tatau laa mmg ade ke tak bende alah privilege card tu.. yg penting aku tak berminat.. dan yg lebih penting lg.. bile aku search kat google 'prestige platinum scam'.. result adalah seperti screen shot kat bawah ni..




berhati2 lah ye.. tak rugi pon kadang2 kalo tak ambik bende free.. kan?

4 comments:

  1. haha bongok la dorang ni..aku kan siap ngamuk sbb org gores dan menang paksa2 aku amek brg die..terus aku hempas meja,jerit ckp tak paham bahasa keee dah bape kali ckp tanak,pastu blah.sakit ati tul..

    ReplyDelete
  2. sick all these scammers! no conscience! in the hereafter, they cant run away!
    i too take ur guarded approach. it is only right we find out first and consider before we accept any sweets from strangers..the golden rule!
    next time dont even give them the time. u should have returned back his sarcasm!
    i pun terasa panas dengan si agent bebal tu!

    ozim

    ReplyDelete
  3. lisa & ozim - sakit ati kan? dia igt sumeorg taktau ke psl scam2 ni.. nak aje ckp 'saye tak bodoh mcm awak.. tu sebab saye taknak..' hehehhe

    ReplyDelete
  4. rajin gila ko type dialog tu..XXX xde kasi ko esemen ke

    wan

    ReplyDelete