Lilypie Third Birthday tickers

c.e.c.i.t.e

Tuesday, October 4, 2011

last wiken aku blk semban.. tgh duduk relek2 tgk tv ngan adik aku yg bongsu, iqal.. tibe2 mak yg tgh masak kat dapo dtg pesan kat aku.. soh bace surah yusof n beberape surah lg.. pastu iqal pon dgn muke serius tanye aku..

iqal : kakngah kenape? sakit ke?
aku : ha ah.. ade satu bende dlm badan.. skang kecik.. lame2 nnt membesar..
iqal : owhh.. ape bende?
aku : ade laa.. skang dia kecik jek..
iqal : (dgn muke serius) iqal doakan kakngah sihat dan panjang umur..

dia igtkan aku sakit rupenye.. hahahha pastu aku ckp laa.. nak ade baby laa.. terus dia excited tercungap2 mcm dia yg dpt tau berita nak jd bapak.. siap tarik nafas dlm2.. over betol.. huhu

pastu ade lg satu cite.. skang ni datuk aku blah mak ade kat umah.. dah lame pon.. sejak dia sakit dan takle nak urus diri sendiri.. jd mcm budak2 kecik dah.. teigt dulu aku penah ckp kat dia soh amik ayam.. tp suare aku agak kuat dan mcm garang.. terus dia merajuk amik pinggan makan sambil berdiri kat dapo.. huhuhu pastu mak aku blk terus datok aku ngadu ckp aku marah2 dia.. hehehe skang ni kalo dia makan nasik pon.. dia kutip lauk2 dulu.. nasik takmo mkn sgt.. aritu bg dia mkn piza.. dia kutip toping jek.. huhuuhu klaka gak tgk..

aritu mak cite kat aku.. dia buatkan kopi utk minum petang.. then tade kuih2 nk mkn.. soo mak aku letak laa satu tupperware biskut.. soh dia cicah biskot ngan kopi tu laa.. pastu mak aku biar je laa dia mkn sorg2.. da lame tu bile dtg balik.. tgk2 bukan biskut cicah kopi.. tp kopi cicah biskot.. datok aku tuang kopi tu dlm tupperware terus.. huhuhhu lembik sume biskot.. aku rase dia konfius.. tatau cemane nak cicah biskot.. last2 senang cite tuang je laa kopi kannn.. hehehe byk lagi cite2 yg klaka.. skang ni kalo perati je bende2 dia buat.. mesti ade je yg klaka.. bukan laa nak gelakkan.. tp funny laa.. nak marah pon tak gune kot.. dia tak paham sgt.. soo better gelak jek.. at least terhibur gak..

ok.. ini je update rajin di pagi hari..

sekian..

2 comments:

  1. iqal umur berapa? excited nak jadi uncle la.

    sekarang kerja di mana?

    have u posted ur wedding pix? did i miss them?

    salam ozim ;)

    ReplyDelete
  2. ozim - hehehe nice nickname.. iqal 10 taun.. now saye kerje kat cyberjaya..

    alamak.. act citer psl wedding tak abih lg.. huhuhu nnt rajin2 saye sambung ek..

    ReplyDelete