Lilypie Third Birthday tickers

1.s.t~d.a.y~p.u.a.s.a

Monday, August 1, 2011

assalamualaikum :)

*mode bersopan santun di bulan mulia*

arini da start puase.. taun ni adelah taun pertame puase sbg isteri.. tp rase mcm tade beze.. sbb sahur sorg2 mcm bujang dulu.. bukak pose ngan member2 yg bujang.. tak terase seperti ade suami.. hohohoh mode berpuase sbg org da kawen tu tak sampai lg..

ermm nak crite psl pasar ramadhan.. arini kol 430 blk keje.. pegi pasar ramadhan kat seri kembangan dekat ngan mekdi tu.. pegi ngan ika n nadia.. dr awal2 siang lg aku da tau nak mkn laksam.. soo sampai2 je mmg da sevey laksam.. senang cite.. hasil tangkapan kitorg adelah laksam, roti jala, murtabak daging, popia grg, karipap, nasik kerabu, kuih kaler ijau yg 2 ketol melekat mcm telor dlm ade gule, kuih tepung pelita, nasik dagang dan ayam..

tp kan.. sedih laa ini mcm.. sedih dgn peniage2 ni.. sedih sbb...

murtabak daging yg ika beli - da mcm murtabak bawang.. tak jumpe mane isi daging nye..

popia grg - inti dia sayo campo yg carrot+jagung+kacang kaler ijau.. sikit plak tu.. kulit je tebal..

karipap - inti kentang yg petak2 tu dimasak tanpa dibuang kulit.. kononnye karipap ayam.. tp tak jumpe ayam pon..

kuih kaler ijau yg 2 ketol melekat mcm telor dlm ade gule - rase masam..

nasik dagang - dpt lauk daging je.. tade gulai yg mcm biase tu..

laksam tak rase lg.. tu utk sahur aku japgi.. harap2 sedap..

nasik kerabu - ok
murtabak yg aku bli - ok la jugak.. sbb aku mintak takmo bawang.. n daging dia mcm serunding skit
roti jale - ok laa jugak..
kuih tepung pelita - pon ok kot..
ayam tak mkn lg..

soo itulah.. aku pn tak paham dgn org2 yg berniage ni.. kalo niat berniage tu utk mencari rezeki yg halal di bulan mulia ni.. tp kenape jual mknan yg ala kadar? yg popia tu inti mcm tahpape.. kentang karipap tu yg tak buang kulit?? come on laa.. pastu skang zaman 5 for 2inggit.. bkn lg zaman 3 for singgit.. untung nak lebih.. quality mknan kurang bagus.. tak baik laa buat canih.. nak berniage buat laa btol2.. mknan tu buat elok2 bg org puas ati.. kamu2 tu nak bg org mkn.. org2 plak baya dgn ape yg derang beli.. pastu bile mknan tak puas ati.. sumeorg komplen ngumpat2.. boikot tros kedai tu.. sape yg rugi? kamu2 jugak.. aku sbg pembeli pon rase mcm dianiaya.. rase mcm tak redha je.. pastu bli sampai 5 ketol.. rase seketul.. tros tak lalu mkn.. tak pasal2 dah membazir plak.. this is not gud brooo.. aku pon mmg da mark 'X' kat kedai2 yg aku bli td.. serius mmg takkan beli dah.. kalo aku jumpe kawan2 yg nak beli pon.. time tu jugak aku tak bg derang beli.. bukan nak dengki dgn penjual.. tp tanak kawan2 aku yg kerugian dan mengelakkan pembaziran..

hmmm.. soo itulah pengalaman hari pertama berbuka puasa taun ni.. ni yg rase nak blk semban ni..


dikesempatan ini.. nak wish selamat bersahur.. selamat berpuasa dan selamat berbuka utk anda2 yg bace blog ni.. :)



2 comments:

  1. adehh terliur bace "kuih kaler ijau yg 2 ketol melekat mcm telor dlm ade gule"

    patotnyer manis kan. ade ke patot masam =|

    ReplyDelete
  2. haa tu laa.. tp ko tetap telior walopon da tau masam ek? huhuhu

    ReplyDelete