Lilypie Third Birthday tickers

g.i.g.i.t.a.n~c.i.n.t.a

Saturday, December 25, 2010

tahukah kamu apa itu gigitan cinta? saya suda kena itu gigitan cinta.. mahu lihat?



naahhh...


lebih kurang enam gigitan cinta disitu..

sabaaarrr bapak2 ibu2.. itu bukan gigitan cinta dr manusia.. itu namenye bed bugss bitesss... atau dlm bahase ibunda nya.. kene gigit pijat.. bukan takat kat situ je.. ade lg hebat..


naahhh...


hodoh btol lengan aku...

in real sbenanye timbul2 mende tu mcm bengkak kene gigit nyamok.. tp dlm gamba tak nampak timbul plak.. aku da kene gigit ngan pijat ni da lame.. ade laa lebih sminggu.. before ni kene kat peha.. kat kaki.. seketul2 jek.. tp kemuncak yg kene trok tu kat lengan tu laa.. besar gilee bengkak dia..

pastu jumaat mlm tu aku ngadu laa kat owner aku ni.. kak ecah.. aku tunjuk je lengan.. dia buat tekejut.. aku ckp laa mcm kene gigit bed bug kot.. dia ckp..

'ehh tadela.. umah akak tade pijat.. ishh tak gatal ke?'
'ehh reen tak pegi klinik ke? bole plak tahan eh..'
'eh akak mmg jage sume.. jemur bantal slimut sume dekat panas2..'
'umah akak tak penah ade pijat.. ishhh kalo reen takot.. akak lg laa..'
'akak mmg jage btol rumah ni.. sume jemur2 dekat panas..'
'tu bukan pijat laa.. kalo pijat bintat2.. ni kene lain ni'
'reen ade alergik ape2 kot.. ehh kalo pijat gigit mesti tak bole tdo laa..'

aku malas nak argue.. tros masok bilik.. da agak da respon dia mcm tu.. sbb dia tu super duper pembersih.. mesti laa takle trime kalo umah dia ade pijat kan..

tp mlm tu lepas dia masok tdo.. tibe2 dtg bilik aku.. dia ckp kalo takle tdo.. tdo kat sofa depan laa dulu.. aku pon mcm tape laa.. tgk laa cemane mlm ni.. risau laa jugak dia tu kan..

esok nye.. dia nampak je aku.. tros tanye cemane.. aku tunjuk laa kat tlinge aku da merah.. kene gigitan yg baru.. aku igt kat tlinge jek.. rupenye kat leher tu byk gile.. yg kat gamba 1st tu sume gigitan yg baru la tu.. pastu tros kak ecah soh bukak cadar sume.. angkat tilam bawak jemur luar.. tp lepas je kitorg masok rumah.. hujan lebat plak.. lari plak angkat masok dlm blk tilam tu.. lepas da angkat tilam..

'haa reen cube kibas2 tu.. check kat tepi2 tilam..'
'haa tade kan.. kalo ade mesti bole nampak punye..'
'ishh tade laa.. umah akak tade laa pijat..'
'takkan laa.. tade laa pijat.. tade pijat ni'

*pok pek pok pek sambil cek2 tilam*

pastu dia angkat cadar aku.. dia kibas2.. tibe2 kuar sekor binatang kaler itam.. agak besar.. aku pon cuak gak aa.. geli.. aku ckp aaa.. 'haaa kak.. tu ape tu kakkk??'.. efek tekejut kene lebih...

cpat2 akak tu bunuh.. pastu dia bau binatang tu..

'haa ni pijat ni.. ni pijat'..

aku dlm hati mmg puas aa.. slagi dia tak nampak pijat depan mate... mmg tanak caye laa kan.. hamekk.. dia sendiri yg bunuh.. dia sendiri yg komfemkn tu pijat.. tros dia amek ridset.. keliling tilam dia spray..

bilik aku nii.. tade katil sbenanye.. just ade kayu mcm kpale katil.. then 2 tilam susun mcm jd katil single.. soo satu tilam da letak luar bilik.. tinggal satu lg tilam atas lantai.. lepas da kemas2 skit.. aku pon kuar.. mlm baru blk.. sampai2 rumah jek.. nak tau ape jd?



naaahhhhh..



hobat gegattt..

setiap penjuru kak ecah letak.. tp kak ecah ckp dia letak kapor barus.. aku tatau laa dia da letak kapor barus dulu.. then letak ubat gegat ke.. or kapos barus dia same maksud ngan ubat gegat.. sbb care dia explain tu mcm ubat gegat tu..

so mlm smlm aku tdo ok laa jugak.. tade tande gigitan baru.. tp sakit pinggang... sbb tilam bawah tu keras mcm tdo atas lantai lapik toto nipis jek.. tp skang ni da letak blk tilam lame.. harap2 da tade laa pijat..

tak sanggup.. gatal tu satu hal.. tp tu bleh handle lg.. yg tak best.. parut tu.. aku nye kulit senang beparut n susah nak ilang.. leceehh!! ni pon ade seketul kat pipi.. tp mmg kontrol je tak usik sgt.. haihhh laa..

4 comments:

  1. aiseh...kesian ko. mmg gatal giler la kan kene pijat nih..
    anyway..sabar yer...sok aku bukak buku petua tgk ade petua nk kurangkan gatal kene pijat ke x k..

    note: aku dpt bayangkan tuan umah ko pot pet pot pet..sbb tuan umah ko kan adik beradik ngan x-tuan umahku dulu...

    ReplyDelete
  2. shy - ko pon penah kene ke? hehe gatal tu sampai sminggu lebih pon ade.. leceh btol..

    hahaha.. derang tu kan kalo besembang mesti kuat2.. mcm nak gado je bunyi..

    ReplyDelete
  3. jalan2 terjumpa ni. i remember i tink i komen abt ur post pasal landlord u tu go ozim board kan :D
    really horrid those bites. how did u tolerate them plus her attitude of denial. u very sabar. how long did u stay with her?
    this is my fourth trial, charaters didnt match word veri..

    ReplyDelete
  4. ozim - heheh yup2.. ozim board.. :D.. i rase that time no choice kot.. malas nak cari bilik baru.. plus duduk rumah pompuan je senang.. kalo ade laki/pakcik mcm leceh skit.. i duduk situ lebih kurang setahun stengah..fuhhhh..

    ReplyDelete