Lilypie Third Birthday tickers

b.a.n.d.u.n.g~t.r.i.p~d.o.n.g.!

Tuesday, November 10, 2009

kamis
kol 4 aku da gerak dr opis.. from opis to airport changi dkt jek.. nek mrt satu station.. pastu da setel2 check in sume.. tros la masok ke dlm.. cuak gak tunggu2 nih.. sbb flight dr mesia ke bandung is at 830pm.. suppose flight dr spore to kl kol 620pm.. tp tibe2 ade anouncement kate delay stengah jam.. hohh!!! panik sekejap.. tp org airasia tu konfiden ckp aku sempat sampai.. tp last2 tade la delay sgt pon...

dlm kol 730pm aku sampai lcct.. make bermule la sesi belari2 seperti dlm amazing race kan.. beria aku lari sbb nak kejar check in utk pi bandung plak.. pastu mule2 da la salah kaunter utk check in.. siap bg tiket yg dr bandung to spore plak.. patut laa muke org tu bekerut2 je tgk tiket yg aku bg.. heheh pastu belari plak ke kaunter lain.. konon nak ikot short cut.. aku lalu bawah tali2 yg block laluan tu kan.. elok je time nak bgn tu.. siap tesungkur lg.. adehh.. tp tros bgn dan belari ke kaunter check in yg btol.. lalu belari2 plak ke dlm boarding room.. fuhhh.. seb bek la sempat..

@ lcct..

pastu flight kitorg kol 830pm.. pejlnan dlm 2hours laa.. tp bile sampai sane.. kene tolak sejam.. sbb sane lambat sejam..

arriving @ bandara husein sastranegara bandung..

sampai je supir da tunggu.. name dia didin.. comel je didin ni.. mcm sopan dan malu2.. pastu dia gi amek van.. masok2 bag sume.. then soh dia bwk kitorg gi mkn mekdi.. mahal gak mekdi kat sane.. da la rase beger pon pelik.. pas mkn tros gi hotel.. relek2 jap.. pastu borak2 skit sampai laa tetdo..

jumaat
kol 9 suppose da kuar.. didin pon da tunggu.. tp kitorg br nak bekpes..

while waiting for the fud.. 1st day bekpes..

nasik grg dia sedap gak.. setel bekpes.. bermule la misi shoping.. mule2 gi tmpt jual baju2 casual n jeans jek.. yg factory2 outlet tu.. didin drop kitorg kat grande outlet.. then kitorg stat la masok dr satu outlet ke satu outlet..

shoping bag kecik utk ole2..

besame abg jual stoberi n burbery.. buat muke kesian je dia ni..

bersame hasil stengah hari pertame..

pastu cross jln.. masok lg beberape kedai.. sampai laa pegi ke outlet mule2 td.. aku nye hasil agak lumayan gak.. dpt bli 2 suar.. satu kasut.. beberape baju utk aku dan org2 len.. aku yg paling sakan kot arini.. yg len control2 lg.. sbb nak save utk shoping besok.. then kitorg gi mkn nasik padang.. lauk sedap2.. sambal best.. mkn kat sini mmg puas laa jugak.. sbb sume ala2 tradisional punye mknan.. pastu sambung jln lg.. tgk kedai jeans2 plak.. mmg laa murah2 jeans kat situ.. levis kalo convert bawah 50hengget pon bole dpt.. tp design zaman mude mudi dulu aa.. tp utk laki best la kot.. soo kitorg sume tak berminat.. tros kuar tangan kosong jek..

pastu kitorg plan nak gi spa plak.. mule2 gi tmpt yg proper.. so harge pon agak mahal.. so kitorg cari tmpt len.. yg harge murah skit.. so pegi la kat evergreen spa ni..

ever green spa saloon.. yg lg sorg da slamat belulur2 kat dlm.. huhu

aku, ani n ika wat hair spa n foot spa.. spa wat hair spa jek.. zai siap buat lulur2 sume.. wohh.. service mmg best aa.. kaki kitorg busuk2 tu dia tros scrub jek.. kot ye pon kasik la basuh dulu kan.. sambil scrub kaki.. sambil massage gak.. pastu sambil buat rambut gak.. urut2 kpale.. then ade gak urut half body laa.. huiiii. layan gile.. mate da nak tetutup je.. tp urut kaki tu agak sakit.. bile da setel sume.. rase wangii jek.. hehehe

muke segar.. rambut wangi.. hehe

harge utk each hair spa n foot spa tak sampai 25inggit kot.. soo total dlm 50inggit je laa.. murah murah murah.. pastu tak abih lg.. kitorg sambung plak gi rumah mode.. outlet ni mcm femes jek.. byk choice gak..

kami di rumah mode..
setelah selesai sume.. hari pon suda mlm.. duit pon da abih byk.. lalu kami ke giant utk membeli megi dan roti.. mlm mkn megi jek.. hahah.. shoping ratus2 ribu.. mkn megi jek.. terok btol..

bersame hasil tangkapan di hari pertame..

mlm mkn megi sambil borak2.. pastu mandi n relek2.. lalu tdor..

sabtu
seperti smlm.. suppose kol 9 da gerak.. supir pon da tunggu.. tp kitorg lambat lg.. kepenatan beshoping smlm.. soo kol 9 br tehegeh2 nak bekpes..

me & zai on 2nd day.. depan bilik hotel kitorg..

target utama arini utk pegi pasar baru.. tmpt jual kain2 kebaye.. kain betunang & nikah.. tlekong.. sampai pasar br dlm kol 10am kot..


baru nak memulekan misi.. tangan still kosong lg..

pasar tu ade 7 tingkat.. kitorg bermule dr bawah.. tanpe lengah2 tros bli kain2.. sakan gile.. tp aku da tak sakan sgt.. sbb duit da tinggal skit.. nak bli byk2 pon bekire2 jek.. tgk kain lace lawa2 giler.. dan murah jek.. kalo byk duit mmg aku bli byk2 buat jual kat mesia plak.. huhu soo dr satu tingkat.. naik lg.. hasil makin betambah.. bebanan pon makin betambah.. dr kol 10 tu.. sampai la tghari.. tangan tak larat nk angkat plastik da.. pegi kat van.. letak brg2..

me & ika.. rambang tgk kain2 lace..

pastu masok blk.. gi fudcourt.. lunch jap..

lunch kat fudkot.. enak2 mknannya..

setel je lunch.. tros turun blk.. ani n pora nak cari jubah2 plak.. soo sambung lg misi.. pusing2.. sampai la ke ptg.. seharian kitorg dlm pasar baru jek.. dlm kol 4 5 camtu kot br kuar.. then kitorg gi kartika sari.. bli brownies plak..

depan kartika sari..

dan seperti smlm jugak.. kitorg gi giant lg.. tambah lg megi2 skit.. bli kopok nak kunyah2..

ceria dgn hasil yg lumayan..

masok je bilik.. longgok sume plastik bag atas katil.. nahhhh...

combination dpd 5 org punye barang.. kene panjat kusi utk amek gamba ni..

nampak kpale je masing2.. huhuh

pastu sume berpuas ati ngan hasil arini..

mase kat pasar baru.. duit aku da spare sratus ribu rupiah.. utk baya airport tax.. soo mase kat pasar tu.. da takle tahan nak membeli.. aku siap gune kedit kad.. ye aa.. rugi kalo tak bli.. mmg sgt murah.. dan lawa2 plak tu kain2 kebaye kan.. tu pon ade baju2 yg lawa tepakse pandang jek.. sbb da tade cash nak bli.. tp mlm tu.. tgh dok kemas2.. nak packing barang2 dlm bag.. tibe2 aku tejumpe 3ratus50ribu rupiah teselit dlm bag aku.. damnn.. tak igt dah duit tu aku put aside utk baya ape.. mebe hotel kot.. pastu kire2 blk duit aku.. total ade blk dlm 5ratus ribu.. esok da nak blk.. duit tibe2 byk plak.. ciss.. soo kitorg pon buat plan terjun.. iaitu.. singgah ke pasar baru pg2 tu utk abihkan duit.. hohoho da siap buat list ape brg nak bli.. tingkat bape.. sok sampai2 tros serbu jek..

ahad

bersedia utk pulang..

bag aku yg kaler merah tu je.. ngan back pack yg aku pakai tu.. sikit je sbenanye shoping.. aku imagine lg byk sbenanye.. huhu

arini kitorg bgn pg dgn cemerlang.. by 830am camtu da setel bekpes kot.. supir tu dtg pon tekejot tgk kitorg da siap bekpes.. haa pastu.. time bekpes ni.. aku dok korek2 bag.. tibe2 jumpe lg sratus ribu.. damnn lg.. tros aku bg kat derang soh bli lg baju kebaye.. then tanpe lengah2.. tros masokkn barang sume dlm van.. be4 blk.. amek la gamba ngan didin..

us wif didin depan abadi asri hotel..

then kitorg tros gi satu lg kedai brownies.. agent ckp lg murah n sedap.. yg mule2 kitorg bli tu 30ribu.. agent ckp yg kedai ni 20ribu.. tp bile sampai.. tgk2 harge same jek.. siap ade lg mahal plak.. so kitorg pon amek je la brownies sorg satu buat cukop syarat.. then plan asal nak anta aku gi airport then derang gi pasar baru.. tp supir ckp buang mase.. soo tuka plan.. drop derang dulu kat pasar baru.. then anta aku gi airport.. time da salam2 kat pasar baru tu.. mengalir juga air mata ini.. nangis sorg2 dlm van tu.. wat malu je kat didin.. hohh rase mcm kene tinggal ngan member2.. wohh sedih.. sampai airport tekial2 check in sorg2.. pastu tunggu kat boarding room.. flight aku kol 11.. derang plak kol 12.. soo mase da nak dkt2 kol 11 tu.. aku tengintai2 boarding room utk flight ke kl dgn harapan dpt jumpe derang be4 blk..

tgh dok tak keruan tu.. tibe2 nampak kelibat derang baru sampai.. tros lari kat derang.. wuwuwu elok gak jumpe.. sempat amek barang2 yg pesan kat derang tu.. pastu tibe laa mase yg paling tak best iaitu utk bepisah dan juge pulang ke spore.. :(

patutnye wat muke sedey nak bepisah.. lupe plak..

masok flight tros tdo jek.. tros tade prasaan dah.. sampai spore lambat dr spatutnye.. kol 230pm br setel sume.. then amek train blk ke bedok.. seb bek la bag tak besar sgt.. tp agak berat aa sbb padat ngan barang2.. da la kene bejln kaki dr station mrt tu ke rumah.. agak jauh jugak laa utk aku yg bwk bag berat2 nih.. sampai umah.. relek2.. tdo jap.. dan... rutinn hidup di perantauan bermule..*sigh*sigh*..

overall.. trip ni mmg best jugak.. tp lg best kalo bwk duit lg byk.. heheh 2juta tu tak byk pon.. 2juta tu seolah2 ade 2ratus ringgit pastu nak bli barang sume harge sploh inggit.. 1st time pegi mmg tatau nak expect tmpt sume cemane.. tp next time kalo nak pegi lg.. mmg da bole bajet elok2 aa.. bag pon bwk lg besar.. hohoh pastu focus ke situ mmg shoping jek.. kalo nak bejln2 mkn angin.. mmg kene tambah lg satu hari extra laa.. just utk bejln2.. 2 ari tu pon byk lg tmpt tak sempat pegi.. soo ini bermakne kene pegi lg la kan?? :P

pastu now dok berkire2 bile nak dpt blk mesia.. igtkan raye haji da dkt.. rupenye lg 3minggu.. adeehhhhh.. aku ingin pulanggg..

3 comments:

  1. wahh..byknye gambar!!i like!!
    -anny-

    ReplyDelete
  2. besnyee shopping banyak... eh reen ko da kuros ke?? btol eh gambo tu? hahah

    ReplyDelete
  3. ani -> bile nak tambah lg koleksi gamba2 kite?? hehe

    ami -> ye ke kuros mi?? org kate aku gemok ade laa.. huhu

    ReplyDelete