Lilypie Third Birthday tickers

d.a.y~5~s.i.g.h

Thursday, October 22, 2009

apabila saye mengatakan tentang guest house.. apekah yg bermain2 di kotak fikiran anda?? adakah sebuah rumah mewah yg disediakan oleh kampeni kepade pekerje2 yg travel jauh2? sebuah rumah mewah yg dihiasi karpet dan bersih dan sedap mate memandang dan slese.. sekurang2nye setanding dgn hotel murah? hmm.. adakah?

guest house disini ade tv, intenet, dapo complete, mesin basuh, aircond, sofa, meja mkn..dan katil..

tp.. condition sume barang2 adelah.. ermm.. let me show u..

ni hall.. kat kusi bulat biru tu laa aku dok online hapdet blog ni.. langsir blakang tu da lusuh siap ade koyak2..

ni plak dining hall.. tatau nak explain ape.. mcm tu je la rupenye.. kat tepi tu tmpt utk gosok baju..

this is the dapor.. and lastly..

ni la bilik tdo aku.. ni master bedroom.. pompuan dia kasik bilik ni.. sbb senang ade toilet dlm bilik.. slimot tu da kaler coklat2 tau.. tatau laa da bape org yg pakai.. aku terrrpakse gune sbb tak bawak slimot.. sarung bantal pon da kaler coklat2 gak.. seb bek ade extra towel.. bole la lapik kat bantal tu.. side yg ade bantal je tu sbenanye ade org mase aku mule2 masok.. indian girl.. soo aku share bilik ni ngan dia.. begitu la condition umah ni.. lantai pon melekit2 jek.. hadehh..

arini plak.. the girl yg share bilik ngan aku tu da kuar.. dia da dpt bilik.. n bilik2 len tade org dah.. pastu igtkan aku sorg2 je dok umah ni.. blk keje td.. pas mandi sume.. da dok depan sorg2 tgh online.. tibe2 ade org sampai.. penjage rumah ni.. indian guy.. dia mmg dok sini.. dok dlm bilik mcm stor plak tu.. ishh kesian plak.. mase dia sampai tu.. mule2 cuak la jugak.. sbb bedua je ngan dia dlm umah ni.. tp control.. pastu dia ajak mkn.. dia masak dosai.. ala2 lempeng letak telur.. cicah ngan serbuk lada letak minyak ape tah.. mule2 aku tanak.. tp dia insist gak.. mkn je laa.. tp td aku dpt part yg masin.. pastu aku tanye laa air.. igtkan ade air nak minom.. rupenye dia ckp minom air paip jek.. jd dgn pasrah.. aku pon minom laa air paip.. ohhh saye ingin pulang!

this is little india..

blk keje td aku pi kat tmpt nik.. tmpt keje dia name litle india.. aku igtkan just name jek.. rupenye tmpt tu da mcm.. mcm bile aku sampai jek.. aku rase aku da sampai kat india.. ala2 masjid jamek punye area tu.. kagum gak aa td.. mcm jakun je aku dok tgk2.. mule2 nak gi mkn nasik briani.. tp da abih.. last2 gi satu kedai ni.. mkn nan tandoori.. nice la jugak.. arini dinner ngan nik jek.. sbb yg lg 2 org tu lambat sgt blk keje..

haihh da la tu.. tade mud nak becerita.. tibe2 rase sgt lonely.. =( .. tibe2 rase nak nangis.. soo kene cpat2 tutup laptop.. kene nangis dlm bilik.. wuwuwu

mak, ayah.. this week tak blk.. sbb nak pindah bilik kot.. next week mungkin blk.. tak saba nyeee...............


5 comments:

  1. sabar ye bebs..
    lonely tuh perkara bese..
    xpe..xpe..chaiyok...demi pengalaman okeh..

    btw, penjaga umah tuh laki ek? yg pendek2 ade misai byk ckp tuh?

    ReplyDelete
  2. ha ah.. laki pendek dan kurus byk ckp.. aku da buat2 bz pon dia sebok nak sembang lg.. aihh.. da la pakse aku mkn.. hahaha

    ReplyDelete
  3. sebab ko dari dulu dok dekat jek dngn mak ayah..plg jauh pon melake...kalo ko dah rasa mcm ayong dok sintokk nun..parah woo..bapak jauh..nak balik pk travel jauh..

    ReplyDelete
  4. wooo.. sabo2.. biase la tuh kerja di perantauan.. sib baik kat spore.. dekat la jugak.. hehehe

    tapi bilik tido itu agak horror.. hu hu

    ReplyDelete
  5. takpe....

    mgu ni harus balik okeh!

    be strong!

    ReplyDelete