Lilypie Third Birthday tickers

d.u.g.a.a.n

Thursday, March 19, 2009

hoiii hoiii hoiii.. aku penat ni... aaaaaaaaa... tak larattt... aaaaaaaa

arini aku bgn kol 8am tau.. awal2 pg da smangat bgn.. siap2.. dlm kol 9 camtu.. gi amek dia then kitorg tros gerak gi kajang.. igtkn da cukop awal da dtg.. skali..

nun sayup2 je nampak pintu..

pintu masok pon aku tak nampak.. punye laa panjang org brator nak amek no.. pastu mcm tak gerak2 plak tu.. last2 aku call tanye adik aku.. dia buat kat sri rampai.. dia ckp senang buat kat situ.. soo aku pon decide nak gi sri rampai plak.. dr kajang.. kitorg lalu mrr2.. jam la plak..tp seb bek tak trok sgt.. pastu.. mengikut arahan adik aku.. lepas nz n carefour tu.. jln tros sampai nampak shell.. puas laa aku dok cari shell tak jumpe2.. da sampai ke hujung jln pon.. rupenye mobil laa oiii.. soo kitorg pon cari2.. mujur laa jumpe tmpt tu..

sampai2 jek.. berebut2 org dtg kat aku.. tanye nak amek gamba paspot ke tak.. aku plak da siap sume.. borang pon da isi.. just nak amek nombor n tunggu turn jek.. mule2 brator utk amek no.. skali org tu cek2.. dia ckp aku kene bwk bukti kemasukan ke mesia.. sbbnye aku lahir kat luar mesia.. haaaaiiihhh.. dia tanye.. dulu2 blk mesia gune pasport mak ke ayah? "mane la saye tau bang.. saye baby lg!".. pastu ditambah plak cip kad pengenalan aku rosak.. derang soh buat ic dulu.. ayayayayyaa aku da ade rase nak jerit da kat situ.. apsal laa nak mintak pasport mak ayah aku plak.. nak bukti kemasukan plak.. aku laa bukti nye.. aku ade kt mesia ni haa.. complicated okeeeiiiii... soo dgn amarahnyee.. aku tros blk..

sampai cyber.. gi lunch dulu kat padi.. then masok opis jap.. sempat laa cek emel.. delete2 mane2 yg tak patut.. then isi ontime.. borak2.. say hi ngan sume org.. aku call mak aku.. tanye psl pasport tu.. mak aku plak ckp.. pasport lame dia da ilang.. dia da wat report n yg ade skang pasport baru.. kalo camtu... bukti kemasukan aku da terhapus laa.. pastu mak aku ckp.. mebe dulu gune pasport ayah kot.. ayah plak ckp gune mak punye kot.. kottttt laa kan.. aaiiihh..

tak sampai sejam pon kat opis rasenye.. aku ngan dia kuar blk.. nak gi renew ic.. since cip da rosak n aku pon nak kene tukar alamat.. dr cyber.. kitorg gerak gi jabatan pendaftaran kat serdang.. sampai2 jek.. kami adelah begitu terkejut sekali kerane pintu jabatan itu tidak terbukak iaitu bermaksud jabatan tutup pade hari ini!!!! wtf!.. maaf.. byk2 hari.. kenape hari kamis ko nak tutup?kenape hari aku nak buat ni nak tutup plak? ok fine.. kami decide utk pegi kat putrajaya plak.. dgn rajin skali..

selingan jap.. eh kat putrajaya ade hot air baloon.. aku sgt teringin nak naik.. tp nak naik tinggi2 laa.. bole naik ke aa kat putra tu? bape rm? sape tau sile tlg jawab.. sekian terime kasih.. selingan da abih..

okei.. sesampai kami di putrajaya.. kaunter utk ambik no tak ramai org.. nice.. tgh2 bratur.. aku dok bace2 ade notice board kat situ.. 'utk pertukaran alamat.. sile bawak surat sokongan.. bil air/letrik bla bla bla'.. wtf lg!!! maaf.. kalo nak tuka cip je tade masalah.. tp nak tuka alamat tu kene bawak surat sokongan yg ade alamat umah tu.. cisssss.. mane laa nak tau kan.. seb bek kat putra tu tmpt dia cam tenang2 skit.. org tak besesak2.. soo tak laa rase nak marah sgt.. soo blk laa aku ngan hampe.. nak wat pasport tak dpt.. ic pon tak dpt gak..

on de way kuar dr jabatan tu.. mase dlm kete.. tibe2 org kete seblah mcm nak tanye something.. kitorg pon bukak laa tingkap.. rupenye uncle tu nak cari aras 2, block e, pusat pentadbiran.. uncle tu mcm tedesak mintak tlg kitorg bwk kan tunjuk jln.. dia ckp da lame dia pusing2 cari.. sian laa plak.. soo kitorg soh laa dia follow blakang.. yg aku nak emo nye.. setau aku.. dulu gune parcel a, parcel d.. pastu td time aku lalu.. da tuka kompleks b, kompleks c.. yg aku nak bising ni.. da tau name tmpt tu.. takesah laa parcel ke kompleks ke.. yg dlm surat uncle tu tunjuk.. apsal gi tulih block?? mmg laa org yg tak reti jln tak jumpe jln yg benar.. tawaf 48 kali bulatan besar tu pon belom tentu jumpe block e.. tp kan.. ermm.. ke block e tu kat tmpt len? same ke tak ngan kompleks? same la kot kan?? harap2 uncle tu tak sesat plak.. owh.. uncle tu adelah indian.. ni laa masyarakat majmuk namenye.. huhuhu saling bantu membantu.. proud to be malaysian.. cewah2.. tp nak wat pasport pon tak lepas.. renew ic pon tak lepas.. camno ni jang??? diskriminasi terhadap org lahir di luar mesia ke?

lepas je bg direction kat uncle tu.. kami pon pulang.. aku terase sgt exhausted.. lemah gile.. sampai2 umah.. aku cari2 laa surat sokongan utk tukar alamat tu.. seb bek bole gune buku akaun.. n buku pon ade kat aku.. tp da kol 3 da.. pastu kami pon kepenatan.. sambung esok je laa misi aku ni.. esok nak kene gi kl plak.. dia ade appointment kat klinik kat kl.. soo mebe gi setelkn ic dulu awal2 pg.. then tros gi kl..

arini ape yg aku dpt? dr seri kembangan ke kajang ke sri rampai ke cyber ke serdang ke putrajaya ke seri kembangan.. hasilnye ialah.. aku dpt menghabiskan minyak kete!!! dan bejln2.. sambil merungut2.. owhh aku penat..

aku baru dpt info dr cik lisa yg berada di opis skang ni.. blog da kene block kat opis kami.. yeehaaa.. smakin mengurangkan minat aku utk pegi opis.. mungkin minat org lain juge.. cukuplah sampai disini.. mate aku da nak terpejam ni..

(- . -) zzzZZZZzzzzz...

12 comments:

  1. fuuuuuuuuuuuuuuh~

    penat nye baca.

    ;D

    ReplyDelete
  2. btol tuh miss..aku pon terasa penatnye..
    ko lahir kat zimbabwe ker?

    ReplyDelete
  3. heran gak aku..nape la die xblock esupport.xxx.com
    mesti best..

    patu block gak google..
    pastu bg gaji utk org yg datang keje..
    steaddyy~~~ xxx

    ReplyDelete
  4. ya, bersedia, komen box ko ni aku dh buat macam blog post aku sendiri kahkahkah. nnt bile takde idea update blog, aku copy paste komen ni wat entry baru. hahahaa.


    haaa sebenanye sebelum ko malang, aku terlebih malang pd hari aku nak pegi JPJ tu.
    aku tgk website JPJ, ade je kat putrajaya, ibu pejabat lagi tu pastu siap tulis lagi utk urusan blablablaa kat certain floor blablaba. urusan aku, kat 2nd floor.

    maka, aku yakin utk ke sana. dh pegi tu, parking memang takde. pastu die suruh aku park kat kompleks e(mmg fak la kan suke2 je tuka parcel jd kompleks, block, etc) .aku ni kat kompleks d, maka kene la tawaf bulatan pasal kompleks e tu dh terlepas. tapi guard bengong tu bgtau aku, parking kat kompleks a. signboard takde langsung lak tu kompleks a. nasib baik aku pintar, maka aku ke kompleks e. aku anggap jela guard tu tak lepas huruf2 vokal dulu, die tau konsonan je.

    dh smpai kompleks e, yakni anjung ya tuan2, aku parking la kat situ, maka kene jalan kaki sejauh 1km+ kot pasal bangunan jpj kat blkg dan kene tawaf bangunan.

    sesampainya saya di sana, aku tanya guard, leh tak wat urusan kat sini? siap tunjuk dokumen. guard yg jaga information counter kate boleh2. then aku naik je tgkat dua, akak tu ckp, sori dik, urusan2 ni mana bleh wat kat sini. kitorg takde sistem. adik kene pegi jpj padang jawa shah alam atau kat cheras. tu je terdekat. kimak sungguh la. aku pun tepaksa la tawaf bagunan tu balik utk ke kete. maka perjalanan menggunakan kaki secara kumulatif adelah sebanyak 2km+. baik aku pakai baju jogging je terus lengkap ngan kasut sukan, cmtu.bodo bodo bodo.

    aku tak tau la sampai bile sistem kerajaan ni tak menyusahkan rakyat lagi2 yg putrajaya. sori kat pakcik hamzah, ni tak termasuk jabatan pakcik hamzah ok. sakit ati aku.

    next time kalau nak buat bangunan canggih2, diharap buat la parking yg cukup utk visitor dan letak manusai yg betul2 tau kat information counter, bukan org yg bodoh piang.

    sekian entry saya di komen box orang.haha
    melampau tak aku?
    tapi aku tak kisah. kahkah.

    ReplyDelete
  5. miss -> bace je da penah.. aku ni ke hulu ke hilir lg penat tauu.. :((

    shy -> uihh.. cemane ko tau aku lahir kat situ? ade ek rupe org2 zimbabwe? hohoho

    apet -> part bg gaji utk org yg dtg keje tu aku tak setuju.. part len tu aku setuju.. huhu

    lisa -> agak tekejut aku menerime komen sepanjang ini.. ish2.. aku igt aku je sorg mangse dgn system kerajaan ni.. document pelik2 je derang ni mintak.. haishh.. besaba la ye..

    ReplyDelete
  6. kerajaan mmg mcm neh!!!dorg sgt la cerewet...tp wat keje lambat!!!!!


    ape2 pun...smg misi ko tercapai ok!

    ReplyDelete
  7. cik reebelle,
    ticket nk neik hot air tu 10 hinggit jer..tapi start from 8.30-10.30a.m ok..aku terpakse bgun awal untuk beli ticket jer..

    cik lisa,
    mase ko call aku ri tu lupe nak tanyer ko nak wat urusan ape..sbb aku mmg tau JPJ kat putrajaya nih untuk pentadbiran jer..hal-hal lein memang dier x buat..

    aku x mo kate k'jaan hampeh..tapi aku nak kate org yang manage k'jaan nih yg hampeh..pe kate kite tuko sumorang dlm k'jaan nih..ok x?

    ReplyDelete
  8. farih -> misi membuat ic da bejaye.. tp isnin baru siap.. hehe misi satu lg insyaAllah bejaye.. berdoalah!

    ainor -> eh reha ckp yg dpt naik tu org2 yg menang contest jek.. 10inggit tu bole terbang tinggi2 ke? ko da dpt naik ke?

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. cik reebelle,
    aku dpt neik pg td..ri kamis aku g kat kaunter tinggal 3 keping jer, ticket kami ber6 mase tu..so pg td kol 7.15 aku dh terpacak kat kaunter ticket..memang sold out lah ticket..x tinggi mane pun tahap 2nd floor kot..merase lah jugak neik kan...huhuhu
    yg menang peraduan neik free tapi peraduan mewarna untuk kanak2 sabo jer lh..cube lah buat peraduan malaysia next top model ker..leh jugak aku nak masuk kan.. =P

    ReplyDelete
  11. aino -> wuuu best tak?? alaa tp aku nak naik tinggi2.. kalo takat tingkat 2 tu tape laa.. tak laa rase tekilan sgt.. hehe

    cis.. pertandingan mewarne je ke? serius ke ni? derang ni wat lawak ke ape?

    ReplyDelete
  12. ko g wat kt ganu..senang dan cepat,xde masalah..org pon xramai hehe..

    ReplyDelete